Preview

Pacific Medical Journal

Advanced search

Point and ranking score of students’ educational achievements during module and block training at the medical university

Abstract

The authors present the theoretical and methodological substantiation of module and block educational technology and the developed point and ranking score system for evaluating educational achievements during teaching clinical discipline ‘pediatrics’ at treatment faculty of medical university. Relative ranking was made using basic and additional criteria, which were estimated by 100 per cent point scale during the whole teaching of that discipline. The offered ranking system has some positive effects on the quality of students’ theoretical and practical training.

About the Authors

O. Ya. Osin
Vladivostok State Medical University
Russian Federation


E. V. Krukovich
Vladivostok State Medical University
Russian Federation


V. N. Luchaninova
Vladivostok State Medical University
Russian Federation


G. N. Bondar
Vladivostok State Medical University
Russian Federation


M. M. Tsvetkova
Vladivostok State Medical University
Russian Federation


N. G. Sadova
Vladivostok State Medical University
Russian Federation


References

1. Артемов А., Павлов Н., Сидорова Т. Модульно-рейтинговая система // Высшее образование в России. 1999. № 4. С. 121-125.

2. Бойцова Е., Дроздов В. Модульно-рейтинговая система на базе тестовых технологий // Высшее образование в России. 2005. № 4. С. 83-85.

3. Кузьмина Т.Н. Технология модульно-блочного обучения студентов по педиатрии // Инновационные технологии в высшем медицинском образовании. Проблемы. Анализ. Суждения: мат. науч.-метод. конф. / под ред. В.Б. Шуматова. Владивосток: Медицина ДВ, 2009. Выпуск 14. С. 172-190.

4. Ловцова Н. Блочная система // Высшее образование в России. 2004. № 3. С. 26-29.

5. Мазалева Н.Н., Мазалев С.А. Рейтинговая система оценки знаний и информационные технологии // Повышение качества высшего профессионального образования: материалы Всероссийской научно-методической конференции / под ред. А.А. Фаткулина. Владивосток: ДВГТУ, 2010. С. 213-215.

6. Овсяников В.В., Посухова В.А. Формирование рейтинговой системы учета научных достижений студентов для вузов ДФО // Повышение качества высшего профессионального образования: материалы Всероссийской научно-методической конференции / под ред. А.А. Фаткулина. Владивосток: ДВГТУ, 2010. С. 167-176.

7. Осин А.Я., Блохина Н.П., Воропаева Н.М., Седулина О.Ф. Воспитательная и развивающая роль технологии модульно-блочного обучения (МБО) в системе высшего медицинского образования // Воспитание учащейся молодежи: проблемы, исследования, перспективы: сборник материалов 7-й региональной науч.-практ. конф. Владивосток: МГУ, 2006. С. 137-146.

8. Осин А.Я., Ицкович А.И., Осина Т.Д. и др. Модульно-блочное обучение студентов в медицинском вузе // Современные педагогические технологии в медицинском вузе: сб. статей по мат. науч.-метод. конф. Владивосток, 2001. С. 19-21.

9. Педагогика и психология высшей школы: учебное пособие / под ред. М.В.Булановой-Топорковой. Ростов на Дону: Феникс, 2002. 544 с.

10. Рейтинговая система оценивания успеваемости студентов / Поддубный А.В., Ащепкова Л.Я., Панина И.К. и др. Владивосток: Изд-во Дальневосточного ун-та, 2006. 108 c.


Review

For citations:


Osin O.Ya., Krukovich E.V., Luchaninova V.N., Bondar G.N., Tsvetkova M.M., Sadova N.G. Point and ranking score of students’ educational achievements during module and block training at the medical university. Pacific Medical Journal. 2011;(2):88-92. (In Russ.)

Views: 386


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1609-1175 (Print)