STUDYING INNOVATION ACTIVITY OF A PHARMACY
Abstract
innovation activities of 21 pharmacies. According to the directororiented
questionnaires, the innovation activity ranged between
29 and 91%. Most of pharmacies (61.9%) exhibited the innovation
activities in the range of 40 to 75%. The authors recommend
this method for measuring competitive strength of both pharmacies
and their suppliers and rivals.
About the Authors
Л. УстиноваRussian Federation
Л. Логунова
Russian Federation
L. V. Ustinova
Russian Federation
L. N. Logunova
Russian Federation
References
1. Баранова И.В., Черепанова М.В. Методические подходы к оценке инновационной активности и инновационного потенциала вуза // URL: http://ntipb.nsk.ru/printing/magazin (дата обращения 12.01.2010).
2. Баранчеев В.П. Измерение инновационной активности компании как ее конкурентной силы // Менеджмент сегодня. 2005. № 4.URL: http://grebennikon.ru/cat-j-6-10-4-1-3.html (дата обращения 12.01.2010).
3. Инновационная позиция, параметры инновационной активности // Инновационный менеджмент: курс лекций. URL: http://manage-ru.ru/?p=222 (дата обращения 12.01.2010).
Review
For citations:
, , Ustinova L.V., Logunova L.N. STUDYING INNOVATION ACTIVITY OF A PHARMACY. Pacific Medical Journal. 2010;(2):91-93. (In Russ.)