Preview

Pacific Medical Journal

Advanced search

STUDYING INNOVATION ACTIVITY OF A PHARMACY

Abstract

Via black-box modeling, the authors have estimated
innovation activities of 21 pharmacies. According to the directororiented
questionnaires, the innovation activity ranged between
29 and 91%. Most of pharmacies (61.9%) exhibited the innovation
activities in the range of 40 to 75%. The authors recommend
this method for measuring competitive strength of both pharmacies
and their suppliers and rivals.

About the Authors

Л. Устинова
Владивостокский государственный медицинский университет
Russian Federation


Л. Логунова
Владивостокский государственный медицинский университет
Russian Federation


L. V. Ustinova
Vladivostok State Medical University
Russian Federation


L. N. Logunova
Vladivostok State Medical University
Russian Federation


References

1. Баранова И.В., Черепанова М.В. Методические подходы к оценке инновационной активности и инновационного потенциала вуза // URL: http://ntipb.nsk.ru/printing/magazin (дата обращения 12.01.2010).

2. Баранчеев В.П. Измерение инновационной активности компании как ее конкурентной силы // Менеджмент сегодня. 2005. № 4.URL: http://grebennikon.ru/cat-j-6-10-4-1-3.html (дата обращения 12.01.2010).

3. Инновационная позиция, параметры инновационной активности // Инновационный менеджмент: курс лекций. URL: http://manage-ru.ru/?p=222 (дата обращения 12.01.2010).


Review

For citations:


 ,  , Ustinova L.V., Logunova L.N. STUDYING INNOVATION ACTIVITY OF A PHARMACY. Pacific Medical Journal. 2010;(2):91-93. (In Russ.)

Views: 316


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1609-1175 (Print)