CONTINUOUS PEDAGOGICAL TRAINING OF TEACHERS IN THE CONTEXT OF HIGHER MEDICAL SCHOOL MODERNIZATION
Abstract
Effective activity of the medical college teaching staff depends both on the level of educational potential and professional pedagogical skills. Excellent qualification of the teaching staff may be attained by implementing professional development system at three levels: inside the sub-faculty, within the institute, and between different institutes. Pedagogical training of the teaching staff in the context of modernization of higher medical school is characterized by continuity and andrological principles. Among the criteria that may testify the effectiveness of the professional development are professional competence, reflective activity, pedagogical consciousness and thinking, personal and professional development.
About the Authors
A. Ya. OsinRussian Federation
N. G. Sadova
Russian Federation
References
1. Горовая Т.П.// Проблемы научно-методического обеспечения образования взрослых в Дальневосточном регионе: Мат. регион. научно-метод. конф. — Владивосток: Изд-во ДВГТУ, 2002. - С. 110-114.
2. Городецкая Е.Я., Трубникова Э.И.// Там же. — С. 32-35.
3. Гузеев В.В. Педагогическая техника в контексте образовательной технологии. — М.: Народное образование, 2001.
4. Журавский А.М.// Непрерывное педагогическое образование в условиях модернизации российской школы: Мат. регион. научно-практ. конф. — Владивосток: Изд-во ПИППКРО, 2002. - С. 4-5.
5. Змеев С.И. Основы андрогогики: Учебное пособие для вузов. — М.:Флинта-Наука, 1999.
6. Кудрявая Н.В., Уколова Е.М., Молчанов А.С., Смирнова Н.Б. Врач-педагог в изменяющемся мире. Традиции и новации. - М.: ГОУВУНМЦМЗ РФ, 2001.
7. Логвинова И.М.// Непрерывное педагогическое образование в условиях модернизации российской школы: Мат. регион. научно-практ. конф. — Владивосток: Изд-во ПИППКРО, 2002.- С. 5-7.
8. Осин А.Я., Окунь Б.В., Садова Н.Г.// Там же. - С. 54-55.
9. Петрунько А.В.// Там же. — С. 15-17.
10. Слободчиков В.И.// Там же. - С. 12-15.
11. Харин А.З.//Пробл. науч.-метод. обеспечения образования взрослых в Дальневосточном регионе: Мат. регион. научно-метод. конф. — Владивосток: Из-во ДВГТУ, 2002.-С. 19-20.
12. Шурухина Т.Н.// Непрерывное педагогическое образование в условиях модернизации российской школы: Мат. регион. научно-практ. конф. — Владивосток: Изд-во ПИППКРО, 2002. - С. 30-33.
Review
For citations:
Osin A.Ya., Sadova N.G. CONTINUOUS PEDAGOGICAL TRAINING OF TEACHERS IN THE CONTEXT OF HIGHER MEDICAL SCHOOL MODERNIZATION. Pacific Medical Journal. 2004;(3):79-82. (In Russ.)