Preview

Pacific Medical Journal

Advanced search

MARKETING RESEARCH OF MEDICAL SERVICES IN KHABAROVSK

Abstract

This paper provides the medical marketing of Khabarovsk. The authors traced the customer groups, which differed from each other in behaviour pattern in the market, depending on subjective significance of individual marketing factors. Among them the price level, recommendations, and image of medical organization were of importance. Using a basic components method allowed showing the groups of «innovative», «conservative» and «caring for health». The authors stated there was a division of medical service consumers into two groups: those who had price guidepost, and those who considered the service price to be of no importance.

About the Authors

Zh. Zh. Chimitdorzhiev
Far-Eastern State Medical University
Russian Federation
Khabarovsk


A. Yu. Bevzenko
Far-Eastern State Medical University
Russian Federation
Khabarovsk


I. V. Krapivina
Far-Eastern State Medical University
Russian Federation
Khabarovsk


K. G. Kuzmenko
Far-Eastern State Medical University
Russian Federation
Khabarovsk


References

1. Бойков В.Э., Фили Ф., Шейман И.М., Шишкин C.B.//Здравоохранение. -2000. -№2.-С. 32-46.

2. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика. -М.: Финпресс, 1998.

3. Демьяненко А.Н., Ивашкин М.В.//XXI век: Проблемы подготовки маркетологов в России и за рубежом: Сб. мат. межд. конф./Под ред. Г.Л. Багиева. -СПб., 1999. -С. 315-316.

4. Котлер Ф. Маркетинг, менеджмент. -СПб.: Пи тер Ком, 1999.

5. Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Д., Вонг В. Основымар-кетинга. -М.-СПб.-Киев: Вильяме, 1998.

6. Малахова Н.Г. Маркетинг медицинских услуг. - М.: Книжный мир, 1998.

7. Мартынчик С.А., Худяков М.Б. Организация медицинской помощи в сфере платных услуг. Маркетинг. Управленческий учет. Финансовый менеджмент. Москва, 1999. 208 с.

8. Назарова И.Б.//Здравоохранение. -1999. -№ 12. -С. 159-168.

9. Портер М.Э. Конкуренция. -М.: Вильяме, 2000.

10. Решетников A.B. Социальный маркетинг и обязательное медицинское страхование. -М.: Финансы и статистика, 1998.

11. Черчилль Г.А. Маркетинговые исследование. -СПб.: Питер, 2000.

12. Энджел Д.Ф., Блэкуэл Р.Д., Миниард П.У. Поведение потребителей. -СПб.: Питер Ком, 1999.


Review

For citations:


Chimitdorzhiev Zh.Zh., Bevzenko A.Yu., Krapivina I.V., Kuzmenko K.G. MARKETING RESEARCH OF MEDICAL SERVICES IN KHABAROVSK. Pacific Medical Journal. 2003;(4):33-34. (In Russ.)

Views: 246


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1609-1175 (Print)