Preview

Pacific Medical Journal

Advanced search

The maintenance and methodical maintenance of independent work of students in the department of human anatomy

https://doi.org/10.17238/PmJ1609-1175.2017.2.93-96

Abstract

A modern system of medical education is considered, which presupposes training with a high level of independence with the leading role of the trainee's personality. At the same time, the organization of classroom and extracurricular independent work requires serious teaching and methodological support, application of the natural anatomical preparations obtained with the use of modern technologies and interactive forms of conducting classes in the educational process.

About the Authors

V. M. Chertok
Pacific State Medical University
Russian Federation


L. N. Katsuk
Pacific State Medical University
Russian Federation


A. V. Laryushkina
Pacific State Medical University
Russian Federation


References

1. Высоцкий Ю.А., Болгова Л.А., Бородина Г.Н. [и др.]. Роль макропрепарата как элемента наглядности в современных методиках преподавания анатомии человека // Инновационные технологии в преподавании морфологических дисциплин: мат. междунар. дистанционной науч.-метод. конф. Уфа: Изд-во БГМУ, 2012. Вып. 1. С. 96-99.

2. Гулакова М.В., Харченко Г.И. Интерактивные методы обучения в вузе как педагогическая инновация // Концепт. 2013. № 11. С. 29-34.

3. Панфилова А.П. Инновационные педагогические технологии. Активное обучение: учебное пособие. М.: Академия, 2009. 192 с.

4. Портных В. О воспитании самостоятельности студентов // Высшее образование в России. 2006. № 7. С. 155-157.

5. Путалова И.Н., Борзяк Э.И. Новая концепция преподавания анатомии человека // Инновационные технологии в преподавании морфологических дисциплин: мат. междунар. дистанционной науч.-метод. конф. Уфа: Изд-во БГМУ, 2012. Вып. 1. С. 96-99.

6. Сипухин Я.М., Черток В.М., Черненко Ю.К. Опыт преподавания рентгеновской анатомии // Вестник рентгенологии и радиологии. 1990. № 5-6. С. 21.

7. Ходжаян А.Б., Агранович Н.В. Особенности организации эффективной самообразовательной деятельности студентов в медицинском вузе // Фундаментальные исследования. 2011. № 11-1. С. 149-153.

8. Хусаенова А.А., Амиров А.Ф., Насретдинова Л.М. Самостоятельная работа студентов медицинских образовательных организаций высшего образования на основе требований ФГОС ВО // Педагогика высшей школы. 2015. № 1. С. 28-29.

9. Черток В.М., Кацук Л.Н. Опыт подготовки курсовых работ на кафедре анатомии человека // Морфология. 2000. Т. 118, № 6. С. 80-82.

10. Черток В.М., Кацук Л.Н. Создание учебных видеофильмов как опыт использования технологии проектного обучения на кафедре анатомии человека // Морфология. 2016. Т. 150, № 5. С. 84-86.

11. Черток Д.В., Черток В.М. Парки и их роль в создании инновационного потенциала вузовской науки // Тихоокеанский медицинский журнал. 2008. № 2. С. 95-98.

12. Черток В.М., Кацук Л.Н., Корнева Н.А. Препарирование как одна из форм учебно-исследовательской работы студентов // Морфология. 1995. Т. 107, № 11. С. 53-55.

13. Черток В.М., Корнева Н.А., Илларионова О.С. Результаты опыта по изучению анатомии человека при свободном посещении практических занятий студентами дневного отделения // Морфология. 1993. Т. 105, № 11-12. С. 144-146.

14. Черток В.М., Кацук Л.Н., Каргалова Е.П. [и др.]. Совершенствование инструментов и технологий оценки результатов обучения на кафедре анатомии человека // Журнал анатомии и гистопатологии. 2015. Т. 4, № 3. С. 133-134.

15. Karnikau R., McElroy F. Communications for the safety professional. Chicago: UniverPress, 1975. 191 p.


Review

For citations:


Chertok V.M., Katsuk L.N., Laryushkina A.V. The maintenance and methodical maintenance of independent work of students in the department of human anatomy. Pacific Medical Journal. 2017;(2):93-96. (In Russ.) https://doi.org/10.17238/PmJ1609-1175.2017.2.93-96

Views: 341


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1609-1175 (Print)