Preview

Pacific Medical Journal

Advanced search

PROJECT METHODOLOGY IN FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE FORMATION OF FUTURE PHYSICIAN

Abstract

The paper presents information on the problem of the competence approach in the system of Medical education. A specific feature of teaching foreign languages at the Medical higher education establishments includes such components of foreign language competence as linguistic, sociocultural, pragmatic and personal allowing to use foreign language for the purposes of profession, science and selfeducation. At present among Russian and foreign linguists there exists a standpoint that it is a project technology that may form foreign language competence. A project technology received acknowledgment last century but being adjusted to new educational requirements and highly claimed nowadays it harmoniously entered foreign language competence developing good communicative skills in students.

About the Authors

I. I. Boytsova
Pacific State Medical University
Russian Federation


Zh. N. Makusheva
Pacific State Medical University
Russian Federation


E. Yu. Ogorodnikova
Pacific State Medical University
Russian Federation


References

1. Викулина М.А. Иноязычная коммуникативная компетентность преподавателя медицинского вуза // Междунар. журн. экспериментального образования. 2011. № 4. С. 59-62.

2. Гольдт Е.В. Проектная деятельность учащихся на уроках английского языка с использованием ИКТ. URL: http://licey102. k26.ru/mo/slov/goldt.htm (дата обращения 15.01.2012).

3. Ефремова Е.Ф. Иноязычная компетенция как неотъемлемая часть профессиональной компетентности будущего врача. URL: www.sgu.ru/files/nodes/47627/Efremova.doc (дата обращения 15.01.2012).

4. Кочетурова Н. Метод проектов в обучении языку: теория и практика. Проект как метод обучения. Основные виды проектов. URL: http://orus.slavica.org/node/235 (дата обращения 4.01.2012).

5. Крайнова Т.В. Управление профессиональным становлением студентов в условиях инновационной практики вуза на основе проектно-программного подхода: автореф. дис.. канд. пед. наук. Барнаул, 2006. 18 с.

6. Мизюрова Э.Ю. Проектная методика в формировании иноязычной компетенции студентов неязыковых вузов // Ученые записки. 2010. № 7 (65). С. 51-56.

7. Полат Е.С. Метод проектов. URL: http://www.bgpu.ru/ intel/representation/gol3_04_02_05.ppt (дата обращения 15.01.2012).

8. Полат Е.С. Метод проектов на уроках иностранного языка. URL: http://distant.ioso.ru/library/publication/iaproj.htm (дата обращения 25.01.2012).

9. Полат Е.С., Бухаркина М.Ю. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования: учебное пособие. М.: ACADEMIA, 2010. 368 с.

10. Цыгулева М.В. Опыт реализации проектной методики для формирования профессиональной компетентности специалиста // Вестник ТГПУ 2010. Выпуск 10 (100). С. 56-62.

11. Шуматов В.Б., Крукович Е.В., Осин А.Я. и др. Формирование умений и навыков в системе профессиональной компетенции студентов в медицинском вузе // Тихоокеанский медицинский журнал. 2010. № 4. С. 82-86.


Review

For citations:


Boytsova I.I., Makusheva Zh.N., Ogorodnikova E.Yu. PROJECT METHODOLOGY IN FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE FORMATION OF FUTURE PHYSICIAN. Pacific Medical Journal. 2013;(2):96-99. (In Russ.)

Views: 215


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1609-1175 (Print)