Preview

Pacific Medical Journal

Advanced search

METHODOLOGICAL APPROACHES TO FORMING INNOVATIVE STRATEGY FOR A PHARMACY

Abstract

The paper describes current situation in the pharmacy segment of the pharmaceutical market of the Far Eastern federal district with respect to strategic management for pharmacy organizations. The authors classify innovative strategies used by market entities, determine interdependent forming factors, and propose tools for making respective business-models.

About the Authors

L. V. Ustinova
Pacific State Medical University
Russian Federation


V. N. Syisoikin
network of pharmacies ‘Pharmica’
Russian Federation


L. N. Logunova
Pacific State Medical University
Russian Federation


References

1. Барш Дж., Дэвидсон Дж., Капоцци М. Лидерство и инновации // Вестник McKinsey. URL: http://www.mckinsey.com/ russianquarterly/articles/issue21/10_0210.aspx?tid=24 (дата обращения 20.01.2013).

2. Кристенсен К. Дилемма инноватора. М.: Альпина Бизнес Букс, 2004. 239 с.

3. Кристенсен К., Рейнор М. Решение проблемы инноваций в бизнесе: как создать растущий бизнес и поддерживать его рост. М.: Альпина Бизнес Букс, 2004. 290 с.

4. Кристенсен К., Скотт Э., Рот Э. Что дальше? Теория инноваций как инструмент предсказания отраслевых изменений. М.: Альпина Бизнес Букс, 2008. 398 с.


Review

For citations:


Ustinova L.V., Syisoikin V.N., Logunova L.N. METHODOLOGICAL APPROACHES TO FORMING INNOVATIVE STRATEGY FOR A PHARMACY. Pacific Medical Journal. 2013;(2):99-101. (In Russ.)

Views: 288


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1609-1175 (Print)