Preview

Pacific Medical Journal

Advanced search

Pedagogical approaches and methods of motivation promotion of students-dentists for preventive dentistry studying

Abstract

Research considers a problem of motivation development of learning activity in dentistry students, discipline “prevention and public dental health”. By way of pedagogical activity the faculty of Dentistry Institute, KrasSMU, were developed the ways of solution, using organizational education which play an integrative role, ensure unity and coupling of all educational components. The measure of cognitive activity is an increase of academic progress following the results of examinations from 2006 to 2014. The average grade went up by 0.58, quality indicator by 26.2 %, cumulative grade point average by 9.77 %.

About the Authors

R. G. Buyankina
Voino-Yasnetskiy Krasnoyarsk State Medical University
Russian Federation


N. V. Tarasova
Voino-Yasnetskiy Krasnoyarsk State Medical University
Russian Federation


References

1. Бакшаева Н.А., Вербицкий А.А. Психология мотивации студентов: учебное пособие. М.: Логос, 2006. 184 с.

2. Беликов В.А. Образование. Деятельность. Личность. М.: Академия Естествознания, 2010. 347 с.

3. Доника А.Д. Профессиональный онтогенез: медико-социологические и психолого-этические проблемы врачебной деятельности. М.: Академия естествознания, 2009. 125 с.

4. Копысова Л.А. Педагогическое исследование развития мотивации учебной и профессиональной деятельности обучающихся в медицинских вузах // Известия РГПУ им. А.И. Герцена. 2009. № 102. С. 63-70.

5. Назарян Р.С., Удовиченко Н.Н., Спиридонова К.Ю. Сравнительный анализ показателей распространенности и интенсивности кариеса зубов у детей в возрасте от 6 до 11 лет Харьковского региона // Світ медицини та біологи. 2013. № 2. С. 153-154.

6. Петунин О.В. Личностный и деятельный подходы к исследованию проблемы активации познавательной деятельности учащихся // Вестник высшей школы. 2009. № 2. С. 36-39.

7. Турчина Ж.Е., Белобородов А.А., Данилина Е.П. Некоторые аспекты формирования клинического мышления у студентов младших курсов // Сибирское медицинское обозрение. 2013. № 4. С. 88-90.

8. Eriksen H.M., Bergdahl J., Bergdahl M. A patient centred approach to teaching and learning in dental student clinical practice // Eur. J. Dent. Educ., 2008. Vol. 12. P. 170-175.

9. Darby M.L., Walsh M.M. Dental hygiene theory and practice, ed. 2. Saunders, 2003. 547 p.

10. US Department of Health and Human Services. Ch. 21: Oral health // Health People 2010, with understanding and improving health and objectives for improving health. Washington, DC, 2000.

11. Wangberg S.C., Andreassen H.K., Prokosch H.U. [et at.] Relations between Internet use, socio-economic status (SES), social support and subjective health // Health Promotion International Oxford University Press, 2007. Vol. 23, No.1. P. 70-77.


Review

For citations:


Buyankina R.G., Tarasova N.V. Pedagogical approaches and methods of motivation promotion of students-dentists for preventive dentistry studying. Pacific Medical Journal. 2015;(3):94-96. (In Russ.)

Views: 293


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1609-1175 (Print)